onsdag 20 juni 2012

Skola igen??

Antar det finns några som vill höra något ifrån mig? Here I am, ska försöka dra genom gårdagen + dagen lite kort men kan inte hjälpa om det blir alldeles för lång ha ha.

Dagen igår började med att jag vaknade halv nio, packade det sista och sen begav vi oss för att lämna hunden hos farmor och sen vidare mot kastrup airport. Där i lagom tid och pratade lite med Emelie och Madeleine som skulle resa med mig. Flyget som skulle ta oss mot Heathrow var 10minuter försenat sen blev det ytterliggare 20minuter då vi inte kom iväg i tid.. Väl i Heathrow fick vi springa genom hela flygplatsen och hann PRECIS i tid till att checka in på nästa flyg. Lagom svettiga och trötta väntade nu en 8timmars flygresa på oss, yey.
Men den gick faktiskt snabbt, därefter gick inte snabbt dock. Vi kom ut och mötte upp våran busschaufför men han skulle invänta 4tjejer som kom med senare flyg. Så vi kom inte ifrån Newark förrän halv tio då vi ändå va där klockan sju. Med 2 timmars bussresa därifrån (newark ligger i New Jersey) till training school så kom vi fram halv tolv och i sängen tolv. Lägg då märke till att klockan va 6 på morgonen i Sverige! I sängen och sova, upp klockan sex dagen efter ju..

Vaknade klockan 6 imorse, AV MIG SJÄLV, lite stört. Gjorde mig iordning och fick t.o.m invänta frukosten som inte serverades förrän klockan 7. Kvart över åtta var det sen dags för lektioner, riktigt härlig lärare fick jag också som tur är och 4 svenskor i min klass. Men dagen har varit superlång, lektion från åtta till sex är inget kul och imorgon blir det värre.. åtta till nio på kvällen men det ska nog gå bra ändå.
Fick även en surprise efter sista lektionen idag, familjen har valt att betala min New York-tour så jag slipper lägga ut 35$ för det. Iiiih, min familj är super!

Men det känns bra, har inte riktigt känt av att jag är här än dock. Känns som man är på något läger någonstans i skåne men den känslan lär väl ändras på torsdag när man når Manhattan :D
Känner mig också riktigt äcklig och svettig och luktar illa så längtar tills jag kommer till familjen på fredag så jag kan få fräscha till mig ordentligt! Men samtidigt är detta rätt skönt också, här kan man prata svenska och skaffa kompisar men det kommer ju bli total annorlunda när jag kommer till familjen, men jag vill träffa föräldrarna och pojkarna.

Nu har jag dock skrivit tillräckligt, hör av mig imorgon igen får jag hoppas. Ska kolla genom det senaste som hänt i Sverige sen ska jag nog sova. Haaaij!

1 kommentar: