torsdag 21 juni 2012

Polisen på besök

Godkväller, eller kanske ska säga godmorgon då det väldigt snart är morgon för en hel del i Sverige. Idag har varit en riktigt lång dag, superlång. Började med frukost klockan sju, skola klockan åtta och slutade totalt nu klockan nio.
Under den sista "lektionen" hade vi besök av en polis som berättade lite saker som tidigare aupairer har gjort som fått dem att behöva lämna landet. Riktigt härlig polis också, kändes lite som en komiker ha ha. Fick även en donut av honom, bara för jag har den bästa födelsedagen ever ;) Näh, men han delade ut lite donuts i början av olika konstiga anledningar. Sen i slutet började han fråga om de va någon som fyllde år i februari (hans månad), sen i maj (sonens månad) och sen september. Vi va rätt många som fyllde år men jag fyllde år samma dag som hans dotter så jag lyckades även jag få en riktigt god donut.
Lär gå upp sååå mycket i vikt, maten är fylld av socker och jag äter redan mer än vad jag brukar göra. Men det kanske ändras när man väl kommer till familjen kanske?

Efter skolan så gick vi svenska tjejer + en tyska på promenad i området. En jävla massa mygg.. irriterande som fan. Sen blev det duschen och nu ligger man här, trött och redo för att sova. Ska dock maila mamma innan också bara, kanske dags?

Imorgon väntar skola från åtta till halv ett och efter det blir det först en New York-tur följt av en tur upp i Rockefeller center och efter det lite fri tid i stan. Kanske ska passa på att sticka inom magnolia bakery där min värdmamma jobbar och hälsa på, alltid kul ju och det visar mitt intresse ju :) kommer tillbaka till skolan runt tio igen.
Men nu blir det väl mail och sen sova, lång dag imorgon ju.

ps: vet inte vem snutten är men bilder kommer så fort jag kommit fram till värdfamiljen och har tid för det ha ha :D

2 kommentarer:

  1. Nu betyg satte du min mat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nehej! inte alls, men när man har 12timmars dagar i skolan så äter man mkt för man inte ska va hungrig. Maten här är absolut inte den bästa och rätt smaklös. Din är flera gånger bättre!

      Radera