måndag 4 juni 2012

Näst sista dagen

Godkväller, näst sista dagen i huvudstaden. Inte bara näst sista dagen utan det är även exakt två veckor kvar innan jag lämnar Sverige för ett år, kan ni tänka er. Så jävla snabbt tiden gått, hänger inte riktigt med. När jag kom på att det var måndag tidigare idag så fick jag lite panik, min så kallade see you soon, again-party hålls på lördag och sen har jag bara en helg till här.. Nu fåt jag små panik igen. Hur fan ska jag klara detta? Vad har jag gett mig in på egentligen?!

Idag blev det en ordentlig sovmorgon, älskar dessa rummen. Inga fönster så kommer inte in något ljus, så när man släckt lampan så blir det helt svart vilket gör att man vet inte vad klockan är om man inte kollar på mobilen. Så igår sov vi till halv tolv och idag sov vi till halv ett, eller rättare sagt tjugo i ett. Sen gjorde vi oss i ordning och va ute till två tror jag :| gått runt i stan och kollat.
OCH vet ni vad som är så jävla typiskt? Att när jag väl hittat något som jag verkligen vill ha så finns det inte, antingen är dem för små eller så finns inte en enda. Råkade ut för det idag, hittade en skit fin jacka som jag verkligen ville ha. Fanns i storlek 36 men den gick inte att knäppa runt brösten, dessutom var den för kort i armarna.. Så vi skulle gå till någon annan h&m och kolla(ligger ju tre styckna inom 100m). Men då fick jag istället reda på att det är en gammal jacka eller vad man ska säga så den finns antagligen inte kvar någonstans, jahapp liksom :(
Gick även runt och letade efter en Gina tricot butik då jag hittat en klänning där, men den vid gallerian hade inte färgen jag ville ha så vi skulle hitta en annan butik. Men tror ni vi gjorde de? Jo okej, men de va efter vi letat runt halva stan och Sthlm är inte litet. Ingen Gina butik men en hel massa 7eleven.. Undra hur dem tänkte där?

Imorgon ska man upp tiiidigt! Klockan är ställd på halv sju för kvart över sju går bussen som ska ta mig till amerikanska ambassaden. Blir ett långt möte där och sen vidare till cultural care där vi ska ha ytterligare ett möte, sen möter jag upp Linnea igen och drar vidare in mot stan. Kanske blir PK-huset imorgon, får se, lite tid att döda imorgon innan tåget tar oss hem till Malmö igen vid sex :) Men nu säger jag godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar