söndag 2 maj 2010

Mobilhelvete!

Kaaaaaaos. Ett ord som kan beskriva den senaste timmen. Kaos!
Först skulle jag och pappa betala det sista som är kvar utav Rhodosresan, men vi satt där på tickets hemsida och försökte komma underfull med vad på vårt papper som va ordningsnummer och massa sådant.
Under denna tiden försökte jag få tag på Helenis som betalat resterande av resan i torsdags och förmodligen visste hur man gjorde. Då jag tog min mobil, som legat i min jackficka på balkongen hela dagen (2h tidigare funkade den) så funkade den inte. Försökte ladda den, försökte starta den flera gånger men den vägrade vakna till liv, så tillslut fick jag låna Emmas mobilbatteri och då minsann ville den som jag ville. Fick tag i hennes nummer, och ringde sedan från pappas mobil. Men kom inte fram till henne ändå, förmodligen för att hon är i stugan. För försöka igen imorgon!
Det är inte slut än..
Jag och pappa försökte sedan på Apollos hemsida eftersom det är med apollo vi ska åka, och då äntligen hittade vi rätt. Vi tryckte in kundnummer och lösenord och var äntligen på rätt spår. Men så hittar vi något nytt att irritera oss på. Där stod det att vi skulle betala resterande av summan, men sen sidan om stod det 14649:- och vi kom inte fram till om det var summan som var inbetald eller summan som återstår. För totalsumman, eller hur mycket som vi skulle betala stod liksom inte någonstans. Så vi ska ringa Apollo imorgon och höra med dem. Men eftersom Helena redan har betalat så antar vi att vi ska betala resterande summa, och 14649:- redan är inbetalt.

En händelserik timme, hoppas bara mitt batteri vill fungera igen. Annars är jag körd, har inte pengar just nu till ett nytt batteri -,-
Men ska ut och vara social med mamma, och sedan sova lite till. Kan behövas inför imorgon.

. ciaoo




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar