fredag 6 april 2012

Tryggheten här hemma


Sådär, två kryss till ifyllda. Snart är man ju klar med hela listan, sjukt :| Räknade även ut att idag är det 73DAGAR kvar till mitt avresedatum. Är sjukt skrämd samt som jag är sjukt peppad, har ju mailat lite med mamman i familjen sedan vi sa ja till varandra och hon berättar alla saker som hon kommer visa mig när jag kommer. Tänk.. saker som jag ALDRIG trodde skulle ske kommer faktiskt hända inom loppet av 365 dagar. Men samtidigt är jag skit rädd, och vet inte om jag kommer klara det här.
Satt här i mitt rum för några dagar sedan och tänkte, jag är så van vid mitt liv här. Här vet jag vad som händer och här har jag mina rutiner, jag jobbar, jag har min familj här och i slutet av dagen sätter jag mig nästan alltid här framför min data i mitt rum med fula gröna tapeter som jag sett de närmaste 10åren.
Och jag ska byta ut allting om två månader, min katt, min familj, mina vänner.. Allt tryggt i mitt liv. Men jag har gett mig in i detta och då ska jag klara det. Trots allt, levt med mina familj i snart 21år vad gör då 1 eller kanske 2 år utan dem? Skype finns ju trots allt!      

        To do-list
Fixa pass [x]
Kopiera pass [x]
Kopiera slutbetyg [x]
Kopiera körkort [x]
Skicka efter polisregisterutdrag [x]
Fixa papper till försäkringskassan för mars [x]
Ringa eller maila min handläggare på af [x]
Betala för polisregisterutdraget [x]
Boka hälsoundersökning [x]
Kolla upp vikariebanken [x]
Boka hotell&tåg biljetter till Stockholm [x]
Skicka alla papper till Cultural Care [ ]
(Agreement form, slutbetyg, kopia av körkort, polisregisterutdrag, hälsokontrollen)
Skicka efter internationellt körkort [ ]
Betala in till Cultural Care [ ]
Beställa "personbevis 120 alla relationer" [x]
Fylla i DS-160 [ ]
Signera DS-2019 [x]
Foto 5x5cm [ ]
Ordna med "skicka direkt service" [ ]
Betala in visumavgiften [ ]
Fixa "proof of founds" [ ]
Möte på ambassaden [ ]
Säga upp mig från jobb [ ]
Köpa laptop? [ ]
Avskedfest/er [ ]
Klassträff [ ]
Packa [ ]
Presenter till värdfamiljen [ ]
Växla pengar [ ]
Skicka efter personbevis till pass [x]
Betala tågbiljetterna [x]
Åka till Stockholm [ ]
Skicka efter blankett från HRAK [x]
Säga upp mitt gym-medlemskap [x]
Skriva en packlista [ ]
- Gå på hälsokontrollen [ ]
- Möte med vikariebanken [ ]
- Fixa papper till försäkringskassan för april [ ]
- Tandläkarkontroll?! [ ]


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar