måndag 15 oktober 2012

Några hekton tyngre

Söndagkväll och här sitter jag ännu en gång i mitt rum efter en underbar helg med Madde. Några hekton tyngre med ingen som tänker bära mig hoppas jag på?!
Ehm, vad hittade vi på idag då? Jo, vi steg upp vid tio med tanken på en powerwalk. Men så blev det ju självklart inte haha. Tog istället bagel och chailatte (alltid undrat varför alla dricker det, låter inte gott.. men efter testat det idag så måste jag säga, jag förstår nu!) i handen och satte oss på tåget in till stan. Blev en tur ner till china town (ja, igen..) men denna gången skulle jag faktiskt köpa något, nämligen en väska. 140:- för en väska är ju aldrig fel.
Sen mötte vi upp Rebecka, Sandra, Madeleine och en italiensk tjej som jag glömt namnet på.. Satt på starbucks och snackade en massa, och dummade oss mot Rebecka haha.

Sen gick vi åt olika håll igen, jag och Madde var hungriga så vi stack till en resturang i the village för lite middag. Och det var efter detta som allting gick praktiskt taget fel..

Vi missade subwayn med några sekunder eftersom jag inte fick upp mitt metrocard i tid. När vi missade denna subwayn så missade jag även min buss, då jag hade kommit alldeles försent till den. Så jag lånade $5 av Madde så att jag kunde ta tåget hem, så följde med henne till grand central där hon missade sitt tåg (nästa tåg timmen efter). Satt och väntade med henne, mitt tåg skulle ändå gå 20:34 så det var ju lagom och bra. Ringde även och frågade om jag kunde få skjuts hem.
20:34 gick inget tåg, nej så fick ta tåget efter, 20:50. Ringe hem och sa att jag skulle ta senare tåg och komma till en annan station, helt okej. 20:50 tåget gick inte hem till mig, tur jag hann se det! Så nästa gick 20:59 men inte till den stationen jag sagt till G.. så smsade och berättade tid och station men det kom aldrig fram. Tacka gud för att jag har bra världföräldrar, G ringde och frågade vart jag var och sedan kom han och hämtade mig. Det räddade typ min kväll, men vad jobbig jag kände mig.

Långt inlägg, men någon klagade på att jag inte bloggar tillräckligt så hoppas DU är nöjd nu?! haha.

Mormor i sina nya ray bans!



 Yepp, den är orange och den är så j*vla snygg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar