lördag 6 oktober 2012

From all over the world

Igår efter jobb drog jag iväg till bronxville, middag med Ines och några andra aupairer i området. Åt burgare och sallad och snackade lite. Härligt folk.
Kan nästan inte förstå resan jag verkligen gjort här, från att åka från "trygga" malmö (då menar jag familj och vänner och vardagen jag hade där) till att flytta hit där jag inte kände någon alls. Men vad förväntade jag mig egentligen när jag åkte?

Jag visste ju att jag skulle få vänner, och även då jag hoppades på att få någon riktigt nära kompis här så förväntade jag mig inte det direkt. Fick mer ta det som det kom, jag vet ju att jag kan vara rätt blyg innan jag väl lär känna folk.. så de va ju en nackdel. Kanske skulle jag prata med någon från något annat land, blir kompis med någon från mexico eller liknande.
Men här sitter jag, har mina fina svenska kompisar men samtidigt en riktigt bra vän från tyskland. Och träffar nya människor nästan varje dag, från olika länder världen över. Det är något jag verkligen inte räknade med, men en bra överraskning!

Okej, igår var ju inte folket från världen över. Utan alla från Tyskland, utom jag. Jo, en tjej var från Frankrike men hon kunde visst tyska hon med haha. Ett tag satt jag där och glodde på tvskärmen ovanför Ines huvud för jag förstod absolut ingenting av vad de sa. Men anklagar jag dem? Nej, absolut inte. Jag vet själv hur svårt det är att prata engelska när majoriteten man är med pratar mitt modersmål.
Trevlig kväll var det iaf. Och jag ser fram emot mina kommande 9 månader här, och alla olika människor man kommer träffa.

Maureen, Katrin, Ines, Rupert & Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar