lördag 29 september 2012

Japp, mesen här!

Önskar verkligen att jag hade en annan fobi än insekter.. usch, ovälkomna kryp är inte särskilt roligt att se när man försöker göra sig iordning för natten. Spindlar, skalbaggar och jag vet inte allt. Hade helst levt i en värld där sådana djur inte existerade.
Kom in i rummet och skulle sätta upp håret, så gick bort mot fönstret där alla mina snuddar ligger. Så ser jag något mörkt på rullgardinen, som är vit. Ja, självklart studsar jag ju till andra sidan rummet i smått panik. En stor skalbagge.. Vet inte riktigt hur jag ska hantera situtionen heller, varken G eller A är ju hemma så kan ju inte be någon om "hjälp" heller haha. Fick bli ett flytta undan allt som kunde vara ivägen om skalbaggen skulle flygit iväg om jag missade när jag skulle slå till den. Sen blev det en tidning och närma mig långsamt.

Värst var det nog när jag sedan skulle ta upp den med papper, tror att jag släppte den 3gånger innan jag tog modet till mig. Det är i sådana stunder man verkligen hade velat ha pappa där, alltid till räddningen.
Usch, vilken mes jag är.. men kände ändå att jag behövde berätta det!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar