tisdag 3 juli 2012

Livet är inte alltid lätt

Det har varit en super lång dag och de första fyra timmarna av den har också varit de jobbigaste. Jag vet att läraren på training school sa åt oss att inte ta till oss när barnen sa att den tidigare aupairen varit bättre, men jag kunde inte hjälpa det. Det var min första dag HELT själv med pojkarna och jag visste inte alls vad jag skulle hitta på med dem. E började klaga att Manuela var sååå mycket roligare m.m, jag gick in på toaletten och började gråta..
Gjorde lunch till dem och det första jag fick höra var att det skulle de absolut inte äta, jag gick inte på toaletten och började gråta. Vill inte ha sympati eller någon men livet här över atlanten är inte så lätt som jag trodde att det skulle bli.

Efter lunchen gick allting så mycket lättare dock, vi lekte i sprinklern, vi gick till parken med Alexandra och hennes värdbarn, vi lekte i trädgården, vi åt tacos och vi lekte i vardagsrummet. En helt okej eftermiddag helt enkelt. Nu kan de väl bara gå uppåt, eller?
Kvällen spenderades i Central avenue och cross county mall med Alexandra där vi va inne på payless shoes och DSW, ska lätt tillbaka då Johanna ska köpa en hel del skor! :D  Men en lång dag som sagt vilket gjort mig väldigt trött, så ska läsa en kapitel av min bok sen ska jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar