onsdag 30 juni 2010

RHODOS, dag 8.

NEEEEEJ, hemdax.

Vaknade av ett samtal kl 10. Det var receptionen som ringde, de ville att vi skulle komma ner direkt. Men jag var helt yr och trodde vi försovit oss, men efter vi lagt på så uppfattade jag vad som sagts. Vi hade visst varit nere vid poolen under natten och förstört massa, men jag hade sovit? Och jag visste att Sarah kommit hem runt 3 och däckat direkt.
Så kom jag ihåg att tjejerna skulle ju på efterfest med killarna, och jag blev förbannad. Nilsson kom utspringande ur rummet och sa att hon hade inte alls varit vid poolen och sen när jag frågade efter Helena så var inte hon på hotellrummet. Nej, så jag och Sarah fick springa upp till killarnas andra rum och joo, där låg hon. Jag var så uppjagad då att jag skrek på henne, men hon hade inte heller varit vid poolen inatt.
Så jag och Sarah sprang ner till receptionen där de sa att vi och killarna från rum 112 hade förstört poolen. Och nattvakten var helt säker på att jag hade varit där nere och att hon hade gett mig en extra nyckel.
Sen kom Maxi ner, och när jag sagt till honom att säga till receptionisten att vi inte var inblandade så förstod hon att vi inte stod och ljög för dem. ÄNTLIGEN. Dagsreceptionisten sa förlåt och sa "jag visste egentligen att det inte var ni, ni har bara fått en tillsägelse innan men annars har ni alltid skött er. De andra tjejerna har fått många tillsägelser innan och de ville väl att vi skulle komma ihåg dem". Men nattreceptionisten som var så säger på att jag varit där nere bad inte om ursäkt. Dålig service, dit tänker jag inte komma igen det är en sak som är säker.

Sen gick vi upp och packade ner det sista, sa farväl av vårt rum och checkade sedan ut. Jag och Helena gick sedan ut för att sola det sista innan hemresan. Hällde på oss cocos-olja så vi blänkte ordentligt, haha. Väldigt vackra blev vi och mycket färg fick vi.
Nilsson och Sarah, som inte tålde solen direkt mycket, stack till gamla stan och kollade en stund istället. Men kom sedan tillbaka för sista minuten solning. Varade kanske inte i 1 minut, men det varade bara i 10 xD haha. Sedan begav vi oss vidare till Kostas för en sista måltid i rhodos och vi beställde det som vi beställt första dagen. Han gav oss också sin facebook så man blev självklart vän med honom där :)

Sen gick vi tillbaka till hotellet för att vänta in bussen som skulle hämta upp oss 18:50. Ville inte, :(
Vi fastnade utomhus med stockholmskillarna där vi inte fick fram hur gamla de egentligen var, men vi visste att vissa av dem var 92:or men resten då? Nej, de tyckte inte att det var relevant.
Sen började vi diskutera malmö och stockholm, hur mycket de ogillade skåne och vår dialekt och sedan undrade de varför vi blev irriterade? DAAAH, kanske för du hackar ner på var vi kommer ifrån? ska vi bara sitta och ta emot all skit ni kastar på oss, men jag bryr mig egentligen inte så mycket. De har sin åsikt och jag har min.

Tillslut kom bussen :(  mycket ledsamt, men vi satte oss på den och sedan bar det av mot flyget.
Under den 3hs långa resan hem så låg Helena över mig, och Sarah över henne. Så ni kan ju gissa hur bekvämt jag satt? Neeeej, tror inte ni kan föreställa er det. Kändes som tusen nålar på mina ben.
Men vi kom hem, finally och Sarah och Helenas föräldrar stod och välkommnade dem hem. Mina var på väg och så även Nilssons. De kom ungefär samtidigt.

Och nu efteråt fick vi även reda på att efter vi skilts åt, jag och Nilsson, så hade hennes föräldrar frågat "har ni varit på samma resa?". Hahahahah, helt klockren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar