söndag 27 juni 2010

RHODOS, dag 3.

Vaknade liiite senare idag, men tror ni att jag kommer ihåg när? hahah, nej verkligen inte. Men ungefär samma tid skulle jag tro. Sarah fixade frukosten idag, samtidigt som jag fixade handukarna. Men vi somnade om när vi kommit upp igen, varför ska man vara ute så tidigt liksom? Men vi gick upp tillslut. Åt vår frukost ute på balkongen, där det var svalast. Måste vara något fel på vår aircondition eftersom jag och Sarah svettas när vi vaknar medan Helena och Nilsson ligger med en tjock filt på sig och fryser?! Jaaah, jag hänger inte med iaf. Gick sedan ner för att steka lite i solen, me lajki. Men solkrämen fick fortfarande vara min bästa vän :( det gillas icke! Vi gick väl upp runt tre idag istället eftersom vi inte orkade vara ute längre, och vi hade bestämt oss för att besöka stan en liten stund innan maten också.
Så vi duschade och gjorde oss iordning sen stack vi ut, och om vi inte hade hittat det lilla stället där jag köpte min favoritring och där Nilsson råkade tappa en glaskula i marken så hade vi inte hittat gamla stan. Så vi stack in där ist, riktigt mysigt och massor av greker som skulle försöka imponera med sina svensk-kunskaper. Men naaah, inte riktigt så gulligt som man kan tro inte. Men vi shoppade lite där och valde sen för att sticka tillbaka till Kostas och äta eftersom vi hade problem men vad vi ville ha, och eftersom maten var så god där, så varför inte? 

Klockan 21 var det "scandinavian white sensation party" på pacha. Vilket innebar att det endast var folk från scandinavien som fick lov att komma in, inga greker. Man skulle bara vita/ljusa kläder och inget svart! haha, osis. Och spriten flödade "gratis" från 21 - 00:00. Vilket jag och Helena verkade älska eftersom vi bosatte oss vid baren och våra muggar var nog aldrig tomma mer än 5 minuter. Vid baren träffade man också på en norsk som tyckte det var trevligt att öva på sin svenska lite. (Kommer fortfarande ihåg hur han pratade xD).
Ett antal drinkar och shots med Helena så hamnade jag tillsammans med Sarah på stranden. Jag satte mig i havet, och Filip och Filip (styvsyskon) trodde väl att jag höll på att ta livet av mig eftersom de rusade ner på stranden och "hjälpte" Sarah att få mig därifrån. Hahaha, vilka killar. Men den ena Filip va rätt söt ändå, men han hade ju självklart tjej. Tillslut fick vi fatt i Helena och Nilsson, men då var jag helt väck så Helena följde mig hemåt. Kanske borde nämna att under tiden på stranden hann jag bli av med både mina skor och mina trosor, men hur det gick till. Det struntar vi i :)

När vi väl kommit hem och Helena bäddat ner mig i sängen så orkade jag inte sova, så jag sprang efter Sarah som sprang runt lite ensam i hotellets korridorer. (6) samtidigt som Helena och Nilsson somnat på sitt rum, wahahah. Ute i hotellets korridorer hittade vi Johanna och Sofia och hade rummet mittemot vårt. Snackade lite med dem och stack sedan in till dem för lite "efterfest", om man nu kan kalla det så. Spriten i min kropp hade börjat lägga sig så det var dags för lite till, så vi satt där och söp tillsammans sen somnade man inne i deras dubbelsäng. Jag, Johanna och Sarah. Sofia hade däckat inne hos Andy (en av klasskamraterna de kommit hit med, jonas, killens säng hon somnade i, var inte där just då utan kom väl någon gång på morgonen dagen därpå). Men de var iaf från Ystad, nära och bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar