onsdag 30 juni 2010

RHODOS, dag 6.

Sov kanske 1h totalt inatt. Jag låg som en hund vid de 3s fötter, ingenting att rekomendera faktiskt. Men Sarah tyckte att där var varmt medan jag låg och frös så vi sov nog inte direkt bra. Så vi snackade bort tiden istället, men vi väckte stackars Tobbe som sov så sött. Och eftersom han också frös så la vi min "kudde" som då egentligen var en filt över honom så jag fick ha hans knän som huvudkudde istället. Ingenting att rekomendera det heller, haha. Han tyckte att vi skulle måla en hitler-mustasch på Acke men Sarah tyckte rosa tå-naglar var finare. Men efter att Sarah kommit på egna ideer så vågade inte Tobbe somna om ifall att Sarah skulle måla hans tånaglar också, så han gick till sitt rum och sov vidare. Men Acke blev inte så jätte arg när han väl såg sin välmålade tå, tur var.

Vi gick väl tillslut ut vid 1 någongång för att sola, och idag började jag halvt om halvt med cocos-oljan. Inte för att jag tog så mycket och inte för att solen gav mig någon färg direkt :( men man får ju börja smått. Sedan gick vi upp och började med våra dagsrutiner, duscha, sova, göra oss iordning. Idag skulle vi till Ladies night på pacha som startade kl 9, men Nilsson mådde inte bra så hon fick stanna hemma helt själv medan vi andra 3 stack för att äta lite. Vi hamnade på en ny resturang som låg på vägen till bar-gatan som hade supergoda pizzor och extremt goda shots. Yummie. Och Helena fick för sig att hon hade blivit mat-förgiftad eftersom köttet i hennes souvlaki var rött innuti. Så gissa vad hon klagade över hela kvällen sen?

Men efter resturangbesöket så hade vi precis kommit fram till början av bargatan så står Nilsson där, hon orkade inte stanna hemma så hon hade fixat till sig snabbt och stuckit för att festa med oss. Vilken tjej alltså, och vilken chock vi fick. Men ladies night var ingen succè dock, vi bara utnyttjade dem på lite sprit sen stack jag och Sarah vidare till "el còrazon" eftersom jag lovat Stefan (en anställd där) att jag skulle vara pepp och att jag skulle shotta med honom. Så man får väl hålla vad man lovar eller?

Sen om jag ska vara ärlig kommer jag inte ihåg mycket av resterande kvällen/natten. Men kan dra igenom det lilla jag väl kommer ihåg. Jag hade pratat lite med Maxi (en av stockholmarna från hotellet) och lovade honom att om han skulle bli så full att han behövde gå hem så skulle jag gå med honom. Och jah, vid 2 så hade det gått så långt att han behövde gå hem, och jag tog med honom för att jag hittade vägen, ingen taxi ville ta emot honom, och för att hans kompisar som fortfarande var någorlunda klara i huvudet skulle kunna stanna kvar och festa.
Så jag gick med honom hem, och jag tänker inte nämna så mycket av vad som hände sen men han somnade i min säng och jag somnade bredvid. Men sov icke direkt bra, så sen när Sarah, Helena och Nilsson kom hem så snackade jag lite med dem och så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar