måndag 28 juni 2010

RHODOS, dag 4.

Bakis och opepp. Hahah, Sarah väckte mig vid 10 på morgonen. Men jag visste fan var jag va, helt väck. Men så såg jag Johanna bredvid mig så började jag minnas vad som hände under gårdagen. Döda mig ist? Vi stack snabbt in till rummet igen, där Helena hade hunnit uppfatta att vi varit borta. Och det var Sarahs tur att lägga ut handukarna denna dagen men det fick Helena ta hand om ist eftersom Sarah försovit sig jue. Vilken början på morgonen, eller hur?
Men vi åt frukost, bulle med nutella idag igen faktiskt. Men orkade bara en halv, sen stack vi ner till poolen. Fortfarande solkräm i handen, men inte lika behövlig idag icke! (läs vidare). Men ingen var direkt pepp på att sola och bli bruna idag så Sarah och Nilsson stack upp rätt tidigt. Men jag och Helenis orkade inte röra oss, så vi la oss istället på luftmadrasser i poolen. Efter ett tag började det brännas på ryggen, just det pappa hade varnat mig för hela veckan innan avresan, "täck de delar där det börjar brännas direkt!". Tror ni att jag gjorde det? Psssss, nevah. Jag tänkte 5 min till kan inte skada mig, men visst fan gjorde det de. När vi kom upp och jag hade duschat så kunde jag inte ens knäppa min egen bh och ingen kunde röra mig på ryggen. Vilken katastrof.

Vi tog iaf siesta en stund, en rätt lång stund om man ska säga så. Sen vaknade vi i vanligt ordning och började göra oss i ordning. Sedan blev det pizza hut för hela slanten, och jag vet att Sandra varnat mig för att där är dyrt men vafan :O 90 - 130:- för en pizza med en 10cm diameter? Nej, fyfan. Efter maten tog vi en liten vandring längst stranden, och GISSA VAD?! jag hittade mina skor. Hahah, helt klockrent. När vi gick förbi pacha så började jag kolla på stranden för skojs skull, hade ju varit roligt om man hittat antingen sina skor eller trosor. Och så ser jag mina svarta tygskor helt fint uppstaplade längst väggkanten på stranden. Och eftersom jag börjat få skoskav av mina vita tygskor som jag tvunget fick sätta på mig så bytade jag skor och fick bära de vita med mig resten av kvällen istället.

Vi gick efter det in på bargatan där jag fick myyycket uppmärksamhet för mina skor, någon skulle köpa dem för 20 euro (men lönt eftersom jag köpte dem för lika mycket hemma i Sverige), någon skulle försöka ta dem, någon byta med sina egna (likadana typ). Men bästa var nog att när vi fick 4 drinkar + 4 shots för 10 euro så fixade Sarah 2 extra shots för mina skor xD
Efter några rundor upp och ner så hamnade vi tillslut på pacha där en kille skulle försöka fixa par-dejter till oss, men naij tack. Vi satte oss vid ett bord och helt plötsligt kom de fram några killar som började prata. Då hade den där killen sagt att vi var för blyga för att gå fram till dem, men haha? Iaf vi fick fram att killarna bodde på samma hotell som vi och t.o.m samma korridor. Sammanträffande eller vad?
Men vi snackade bara lite grann sen bestämde vi oss för att festa gärnet på torsdagen istället då vi hoppades vara lite mer på g.

Och när tjejerna hade somnat och jag låg och försökte somna (kunde inte pga min rygg) så knackade det på dörren. Så jag öppnade så stod Felix där (killen som hade snackat med oss innan, vi hade ju sagt till honom att det var efterfest på vår balkong senare). Han steg in och började prata, sen skulle han väcka Helena och Nilsson. Rätt roligt att se deras reaktion, hahahah. Kunde nog inte sluta flabba på länge där, så jävla roligt. Men han stack rätt snabbt då han insåg att det inte skulle bli någon efterfest hos oss. Osis för honom. Sen satt vi och snackade om vad som precis hänt, men de var rätt trötta så de somnade om rätt snabbt. Osis för mig :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar