måndag 7 juni 2010

Like an ocean without water, like fire without heat. Alone I'm nothing, but with you I'm complete.

Vet ni vad jag älskar med att sova?
Att man kan bara lägga sig ner och ta det lugnt, man börjar koppla av och man får lov att tänka på vad man själv vill. Man kan drömma sig bort till en fantasivärld, något som man verkligen vill ska hända. Man kan gå igenom de bra sakerna som hänt under dagen, eller de dåliga sakerna om man nu väljer det? Man kanske tänker på någon viktig person i ens liv. Man rensar tankarna helt enkelt och vet ni vad det bästa är?
Men väljer helt själv. Vill du inte tänka så tänk inte, kolla på tv eller lyssna på musik. Ingen som tvingar dig.
Men oftast är det skönt att bara lägga sig tillrätta och blunda och börja tänka på vad man nu än vill tänka på. Förutom om det nu inte skulle vara något negativt och man blir ledsen av det, då förstår jag om man bara vill somna istället.

Och det är så just nu med mig, jag är inte ledsen eller något och jag är mitt uppe i processen att glömma det som hände under studenten. Så just nu är allt normalt, eller iaf för stunden och jag är den personen som kan sitta och dagdrömma om saker jag önskade hände istället. Ni vet, det där perfekta livet där allt gick bra. Och även om det gick dåligt så blev det bra tillslut. Kan ni tänka er då hur liite jag verkligen lyssna på lektionerna i skolan då? Att byta ut det tråkiga och göra det till ett perfekt scenarium istället gjorde mig mycket gladare om dagarna.
Och det är vad jag ska göra precis innan jag somnar också, först tänka lite på hur dum jag var som glömde min påse och sedan på något som gör min värld lite bättre. Men vad jag tänker på, det håller jag för mig själv.

. godnatt


1 kommentar:

  1. I understand johanna. jag tröttar ut mig som fan. bara för att slippa tänka o somna bums.

    SvaraRadera