måndag 28 juni 2010

RHODOS, dag 5.

Tooooorsdag. Tiden här går långsamt, och tolka inte det negativt för det är det definitivt inte. Utan snarare skit positivit, man har hunnit med så jävla mycket på bara några dagar. Det enda jag kan se som negativt är väl att det inte är många dagar kvar. Fifan :(

Idag valde vi att inte vara i solen på samma sätt, alltså vi gick inte ut och sola. Eller jo, men det var väl kanske i 1h och då satt vi mest vid poolen och filosoferade. Vi bestämde oss också för att följa vissa killars exempel från dagar tidigare och kanske gå ner till poolen lite senare istället och bada. Så istället för att ligga och steka begav vi oss till gamla stan för att kolla runt lite och så. Man köpte en väska, men om man får användning för den är ju en annan fråga. Sen lunchade vi, ni vet som sex and the city ;)
Skit fin resturang som låg rätt gömd men god mat iaf. Blev chicken nuggets och pommes, och på tvn spelade Argentina mot något lag som jag inte kommer ihåg. Men Argentina vann iaf men stora siffror, me lajki.
Vi betalade sen gick vi hemåt mot ett dopp i poolen.

Vi badade rätt snabbt sen stack vi upp till rummet igen. Och under tiden jag stod i duschen så var det någon som bankade på toalettdörren och sedan lät det som någon bankade på dörren till hotellrummet hela tiden. Så jag steg ut ur duschen och frågade vem fan det var, så hade Helena visst låst ut Nilsson och Sarah på balkongen efter de hade haft vattenkrig så det var alltså de som stod och bankade. Jag duschade klart sen och när jag kom ut var Sarah och Nilsson fortfarande utlåsta xD
Jag bad Helena gå in och låsa in sig på toaletten så att jag kunde öppna för tjejerna, men de skulle självklart hämnas. Så när Helena kom ut från toaletten så hällde de massa vatten över henne, inte 1 gång utan 2 gånger! Rätt roligt, och allt finns på video (har lagt upp dem på facebook om ni vill checka in dem).

Sen tog Nilsson och Helena siesta medan jag och Sarah stannade ute på balkongen, men så såg vi skiiiiiiitsmå kattungar så vi gick ner vid poolen igen. Sarah tog lite foton, nawie skit söta va dem. Sen satte vi oss vid poolen och doppade benen en stund, och ungefär vid 9 fick vi sällskap av Helenis och Nilsson då de hade vaknat. Wow :) 
På något sätt så skulle vi börja knuffa ner varandra i poolen, Sarah blev först ner, snabbt följt av Nilsson. De försökte få ner mig också men först fick de bara ner min t-shirt och sedan började de jaga mig, men jag lyckades skada min tå och riva upp ryggen. How? I don't know. Och på tredjevåningen var började det med ett huvud, när vi väl gick in fanns där 5 huvud som hade fått bra underhållning för kvällen, eller? 4 idiotiska tjejer som både skrattade och skrek på varandra, 2 st med bh och de andra med kläder. hahah, vilken kväll.

Sedan drog vi ut för riktig mat, blev att vi gick in till Kostas. Blev hamburgare med pommes för min del, men gott var det och efter maten stack vi vidare till bar-gatan like always ;) Och denna gången hade jag ju faktiskt lovat att vara pepp, och jag var väl rätt hyfsad. Träffade stockholmskillarna på en ny klubb som vi testade, "seven". De flyttade från sitt bord till vårt (alla killarna var inte med, de är ju för fan 11 st!?) och så satt vi där och snackade lite. Sen började man gå runt från bar till bar, tätt följda av killarna som blev våra homies resten av resan. Hamnade på "el corazon" där vi började tjabba om vilket lag som var bäst. Malmö FF eller AIK. Ni kan ju gissa vem som hejade på vem, men där fanns faktiskt en kille bland dem som hejade på MFF. Duktig pojke!  Men vi kom inte fram till något så det var bara att droppa det ämnet.
Sen hamnade vi på stranden, men vissa försvann så några skulle gå och leta efter dem.

När vi väl skulle dra hem var Kribbe så full så att ingen taxi ville köra honom, så killarna skulle dra honom hem. Vilket jag och Nilsson inte pallade vänta på så vi drog iförväg. Vi bestämde oss att vänta på lekplatsen en stund men efter att musik börjat spelas och vi började tänka på skräckfilms scenarion så valde vi att gå och möta folket som saknades istället. Inte lyckat eftersom de inte ens var på väg, så vi gick tillbaka till hotellet och la oss och snackade där. Tillslut kommer de tillbaka, Sarah sur som satan och Helena tätt intryckt med Felix. Det skulle visst bli efterfest på vårt rum denna natten istället (eller morgonen se det som ni själv vill, klockan var ju 6 på morgonen). Tillslut bara springer de in massa killar, vi ligger och snackar med dem innan receptionisten kommer in och säger att hon snart kommer ringa apollo. Så vi valde att det var dags att sova. Helena somnade med Felix i Sarahs säng, jag och Nilsson skulle sova i min säng men där var för varmt för 2 personer så jag gick in i dubbelsängsrummet för att jag visste att där skulle vara kallt. Så jag fick sova med Tobbe, Acke och Sarah. Men de tog evigheter innan vi väl somnade, de är ju rätt roliga ändå. För att vara stockholmare menar jag då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar