måndag 26 mars 2012

Ett steg på vägen


             To do-list
- Fixa pass [ ]
- Kopiera pass [ ]
- Kopiera slutbetyg [x]
- Kopiera körkort [x]
- Skicka efter polisregisterutdrag [ ]
- Fixa papper till försäkringskassan [ ]
- Ringa eller maila min handläggare på af [x]
- Betala för polisregisterutdraget [ ]
- Boka hälsoundersökning [x]
- Kolla upp vikariebanken [x]
- Boka hotell&tåg biljetter till Stockholm [x]
- Skicka alla papper till Cultural Care [ ]
(Agreement form, slutbetyg, kopia av körkort, polisregisterutdrag, hälsokontrollen)
- Skicka efter internationellt körkort [ ]
- Betala in till Cultural Care [ ]
- Beställa "personbevis 120 alla relationer" [x]
- Fylla i DS-160 [ ]
- Signera DS-2019 [x]
- Foto 5x5cm [ ]
- Ordna med "skicka direkt service" [/]
- Betala in visumavgiften [ ]
- Fixa "proof of founds" [ ]
- Möte på ambassaden [ ]
- Säga upp mig från jobb [ ]
- Köpa laptop? [ ]
- Avskedfest/er [ ]
- Klassträff [ ]
- Packa [ ]
- Presenter till värdfamiljen [ ]
- Växla pengar [ ]
- Skicka efter personbevis till pass [x]
- Betala tågbiljetterna [x]
- Åka till Stockholm [ ]
- Skicka efter blankett från HRAK [x]
- Säga upp mitt gym-medlemskap [ ]

Sådär ja, då börjar man kunna kryssa av lite mer på listan. Bara massa småsaker men det passar mig perfekt! Mamma sa till mig igår att jag kan inte fixa pass utan person bevis (yes, jag är inte jääättesmart som ni ser) så ringde och beställde det idag. Hotell och tågbiljetter till stockholm är bokade, 2-5 Juni bor jag i huvudstaden med Linnea så ni vet det! Samtidigt som jag betalade för tågbiljetterna så kom jag på att jag fullföljde nog inte alla steg i det där med "skicka direkt" service som jag trodde. Kanske måste ringa posten och kolla? För de har dragit pengar för det, ska dock vänta några dagar och se ifall jag får hem det där kuvertet ändå.
Lite fler kryss kvar att kryssa i, MEN de kommer bli i kryssade så småningom :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar