fredag 9 mars 2012

Där sprack den ledigheten!

Skönt med ledighet? My ass, nu förstår jag varför jag jobbar hela tiden.. Är de inte pappa så är det mamma jag bråkar med. Idag handlade det om pengar, MINA pengar som mamma anser sig ha rättighet till. Självklart jag ska ge dem pengar för hyra och sådant, men när det blir överdrivet måste jag väl få säga till? Jag betalar mitt rum, elen jag använder och andra nödvändiga saker som föräldrarna köper till mig. Men när jag ska behöva ge dem ännu mer bara för jag tjänar mer är inte direkt rättvist i min värld.
Jag jobbar ju för jag vill ha pengarna, och dessutom köper jag min egen mat för de mesta vilket innebär att jag behöver behålla pengarna själv. Men det förstod inte hon, och hon kan visst inte diskutera med mig utan att komma med den värsta repliken genom tiderna "men betala inte då, skit i det". Varför inte bara diskutera tills vi löst det, tills vi förstår varandra.. neeeej, va barnslig va det!  Så denna ledigheten va ju super.. NOT.

Även fått ett mail från familjen från andra sidan atlanten, de vill skypa med mig till helgen igen. Vettifan om det är något bra? Antingen vill de ställa några frågor till bara för att kolla att de gör rätt val och sen välja mig, eller så vill de tacka för mitt intresse men sen tacka nej. Får se, sa att jag va tillgänglig imorgon iaf.
Btw, ska till farmor och äta imorgon med släkten. Fan ska jag göra där när jag numera varken pratar med pappa eller mamma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar