måndag 28 maj 2012

Mindre bra start

Ja, denna dagen hade ju kunnat börja bättre..
Halv tio imorse ringde en förskola och frågade om jag va ledig på måndag&tisdag nästa vecka, men är i Sthlm då så det är jag ju inte. Borde gått upp efter det men valde att fortsätta sova en timme till, det borde jag inte gjort. Fem över tolv ringer chefen och frågar hur det går, då ligger jag i sängen fortfarande medans de har världens rusning på jobbet. Snyggt jobbat Johanna, eller nejfan, jobbat var det ju inte.
Springer upp, drar på mig kläderna och sticker iväg, 110 på 90vägen och framme på jobbet inom 15min. Runt två börjar jag få riktigt ont i magen.. mensen, why not liksom? Inget trosskydd på och en timme kvar på jobb.
Killen som skulle komma och avlösa mig klockan tre kommer inte så jag lyckas stanna över en halvtimme, perfekt, nu har jag jobbat ihop de minuterna som jag blev av med imorse!

Hem och dra på mig rena kläder sen iväg till Entrè, mötte upp Linnea och testade lite kläder på gina tricot. Fastnade dock inte för något speciellt så bara Linnea som slutligen kom ut med något, another time for me maybe? Sen drog vi vidare till Mando steakhouse för att äta middag med hennes mor och syster.
Snälla Linneas mamma bjöd på maten, avskedmiddag innan jag sticker. Naw, tack så jätte mycket! :D

Nu blir det vänta på att bigbrother ska starta, läsa lite bloggar och sådant. Sen ja, ta alvedon och sova? Förskola imorgon 8-16:30 så nog bäst att jag kommer upp i tid x)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar