fredag 27 augusti 2010

Om jag bara hade en bil..

Om jag hade ett körtkort, en bil så hade jag inte varit i Malmö länge till. Varken jag eller ni hade vetat var jag fanns eller när jag kom tillbaka.
Det är någonting jag tänkt på länge nu, hade jag haft det där körkortet och den där bilen så hade jag rymt. Rymt från mig själv. Jag hade köpt ett tjockt duntäcke, en mjuk kudde, tagit med mig lite kläder och pengar, lånat en massa böcker från biblioteket, stängt av min mobil och sedan kört. Kört långt bort från denna staden och dessa människor, bott i bilen och kommit tillbaka när jag blivit 100% bra igen.
Det hade varit så jääääävla skönt, och det är allt jag drömmer om just nu. Allt jag vill!

Men jag har inte det där körkortet och jag har inte den där bilen. Så jag kommer ingenstans, jag är kvar här. Kvar med mina drömmar om att fly.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar