måndag 18 januari 2010

Tävlingsinriktad?!

Vill ni veta en sak jag som börjar gå mig på nerverna nu på senaste tiden? Asså jag har många irritationsmoment men den här bara växer och växer. Onödiga tävlingar! Seriöst, varför ska man tävla mot alla när det gäller betyg? Hänger inte med på den punkten. Jo klart, jag har varit/är så nu. Men jag försöker verkligen trappa ner med det för så länge JAG är nöjd med det så ska det väl kvitta vad andra får eller har jag fel?
Jag vet samtidigt hur skönt det känns när man får mer poäng än någon som annars brukar vara mycket bättre än en själv. Tro mig den känslan kommer nog aldrig försvinna. Men att visa det offentligt är bara lite för mycket, för tänk själv om man sitter där med ett sämre betyg och någon skrattar dig i ansiktet för det. Nja inte så roligt nej. Så länge man får samma betyg så ska det väl kvitta vilka poäng man får? För senast jag kollade så kommer dina poäng inte stå på betygspappert sen när du väl får det i handen. Så fjortisstadie egentligen och bara göra så, ist för att säga att personen med mindre poäng gjorde ett bra jobb. Va skadeglad inombord med fan inte framför personen, det kan gå snett en vacker dag och då är skadan din förtjänst. Och den dagen ska jag vara sen större personen i det hela och INTE skratta dig rakt upp i ansiktet.
Nu kanske det samtidigt är så att den personen som fått mina tankar att vandra hitåt kanske inte menade det riktigt såhär utan mer på skoj. Men liksom jag bara varnar er andra, tänk er för innan ni gör något sådant för de kan gå så otroligt fel.

Ska ni tävla mot någon så tävla mot er själva,
för alla har vi olika kapaciteter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar