lördag 16 januari 2010

A smal world

Fan vad världen är liten egentligen eller iaf malmö, helt sinneslöst alltså. Liksom alla känner alla one way or the other. Som t.ex Steffi, en tjej som jag lärde känna nu lagom till tredje året av gymnasiet. Jag har liksom aldrig snackat med henne förr och innan jag ens började på gymnasiet visste jag inte ens om hennes existens, men nu när vi blivit vänner har vi kommit på massa grejer. Eller jag har kommit på dem för jag tänker på allt som ingen normal människa egentligen tänker på xD
Men som när hon berättade för mig att hennes lillasyster studerade uppe i norrköping (eller vad det nu var någonstans) så började jag genast fråga ut henne om hennes lillasysters hårfärg och massa sådant och så kom vi fram till att lillasystern hade visst varit tillsammans med en i min förra klass. Redan där började vi säga att världen är liten. Men så iförrigår blev en kille vän med mig på facebook (en kille jag träffade en gång i 9an) och det berättade jag för Sandra och Steffi. Det visades sig då att Steffi också träffat denna killen en gång tidigare. Hur stor e chansen liksom?
Det kanske inte är sån big of a deal egentligen, men när man tänker efter så är det rätt komiskt ändå :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar