fredag 22 januari 2010

The blue people

Skolan är åter slut för denna veckan, rätt nice faktiskt. Men det är nu man måste plugga som in i också, bara för min klass är världens mesar som inte orkar ha prov liiiite för tätt så ska allting ändras. Och våra lärare är såå jävla snälla så dem går efter vad eleverna tycker. HALLÅÅH? hur fan ska dessa elever klara sig på högskolan sen? Där rättar sig inte lärarna efter eleverna utan där får eleverna köra efter vad läraren vill! Men iaf vi andra som skulle klara av det och tycker det är bäst med att få allt undanstökat så fort som möjligt har ingenting att säga till om. Vi, vi som inte klagar. FUCK IT. Men pressen börjar komma ifatt en ny, alla läxor som ska in, alla instuderingsfrågor som ska svaras på, alla prov att plugga till, alla pengar att ge bort och projektarbete att göras! GAAAH, nejdå 3:an är lugn ? Vilken idiot var det som sa så till mig i 1:an, den borde fan slåss ner!

Annars har väl dagen varit rätt lugn, om man bortser från sista lektionen. Lite svenska på morgonen och lite psykosocialtarbete efter och som sista lektion förskola, skola och fritidshem. Nu sitter man här och ska kolla genom alla sidor man är medlem på bara för att det ska göras och sen ska jag nog lägga mig i sängen och försöka läsa ut en av alla böcker som ska bli klara denna terminen. Men det ska nog gå bra skulle jag tro, 100 sidor kvar av första boken sen är det bara att göra 2 skriftliga redovisningar av boken. Wiiie, NOT! Sen ikväller blir det Avatar 3D (the blue people) med Helenis, Olsson och nu också Sarah :D Men innan det ska jag duscha och dammsuga lägenheten. Orkar nicht, men det är väl en vardagssyssla som måste göras.
Naah, sängen och boken väntar så orkar ej va trevlig mot er längre. Betyg av filmen får ni när den har setts! ciao belli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar