måndag 20 augusti 2012

Ännu en vanlig (?!) dag i stan

Då är man hemma efter att gjort stan en heldag, IGEN. Känner att det kanske är bäst att stanna hemma så man kan spara lite pengar, men icke sa nicke. Ska se om jag kanske kan komma till central avenue imorgon, hade velat köpa lite nagellack så mina naglar kan bli fina igen.
Iaf, spenderade denna dagen i stan i soho, china town, little italy där servitören gav oss gratis efterrätt (tack!), central park och närheten av times square. Här håller vi oss inte på samma ställe en hel dag inte.

Skulle ta bussen från Bronx tjugo i tio men missade den med 1min. Den körde nämligen när jag kom av subwayn, nice. Så blev en snabb taxiresa hem, dock 15dollar fattigare. A och G sover ju oftast vid tio och jag försöker verkligen smyga när jag behöver gå på toaletten men de går inte haha. Trampar ju alltid på helt fel trappsteg, och när jag väl lyckas trampa rätt gör jag någonting annat som låter förjävligt..
Har även lite problem med proactiv, tänkte att jag skulle beställa nya flaskor nu eftersom den ena börjar ta slut.. MEN de skickas automatiskt, för högre pris än senast. $60 för tre flaskor, är de verkligen värt det? Ska kolla med Amy imorgon, hon kanske vet detta bättre än mig.
Försöker ju spara ihop ca $40 i veckan, men om detta ska kosta 60 så har jag bara $100 att klara mig på den veckan som det kommer. Hmm, kanske inte så farligt ändå?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar