måndag 18 april 2011

Det som inte dödar dig, lär du dig av!

Jag har tänkt lite på den frasen "det som inte dödar dig gör dig bara starkare", men jag tycker inte riktigt den stämmer i alla lägen. Visst blir du starkare efter ett tag, men i början är du mer sårbar än någonsin och då är man ju inte stark. Eller? Så jag ska börja omformulera den meningen till "det som inte dödar dig lär dig dig av", eftersom direkt när något har hänt oavsett bra eller dåligt så lär du dig. Antingen lär du dig att inte göra om samma misstag igen eller så lär du dig att det funkade och att du kan göra om det.

Jag vet jag tänker i konstiga banor, men ibland kommer en sån "uppenbarelse" till en när man står på löpbandet xD
Jag har jobbat, ska bara jobba 3 dagar till den är det lov i fyra dagar. Mycket skönt. Sen stack jag till gymmet och hade det svettigt, höhö. Nu ska jag äta, torka håret och sen kolla bigbrother som vanligt. Puss på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar